Start to Trail

bergwandelstage Queyras-Monviso

begeleide huttentocht  voor gevorderden in de "Hautes Alpes, Frankrijk- piëmonte, Italië"

Start to Trail

De voorbije jaren zijn er wel enkele artikels verschenen in het WBV boekje over trailrunning. Bij sommige clubleden ook bekend onder de naam "lange wandeling" of "lopen met lange kousen". Deze booming sport is bij velen geen onbekende meer. Veelal staat er ook wel ergens een ultra voor. En net dat schrikt sommige mensen af. Met enkele gelijkgezinden willen we komaf maken met de vooroordelen van het trailrunnen. We zullen stapsgewijs aantonen dat met een planmatige rustige opbouw veel mogelijk is. Welke uitrusting is noodzakelijk? Hoeveel moeten we trainen voor een bepaald doel? Ravitailleren tijdens de trainingen? Kunnen we dit ook in Vlaanderen doen? Dit komen jullie allemaal te weten in de komende maanden. Hoe gaan we te werk? We maken een what's app groepje met de geïnteresseerden en gaan lopen. Easy! Volgend programma hebben wij alvast voorbereid:

1) op 7/12 (09u00) in het domein van de gasthuisbossen in Zillebeke ( Zwarteleenstraat 9) afstand +/-10km

2) op 28/12 (14u30) in het Kluisbos (parking zwembad) afstand +/-10km

3) op 18/1 (09u00) op en af de Kemmelberg (parking Dries) afstand +/-12km

4) op 14/2 (09u00) in Nieuwpoort (parking surfclub Windekind) afstand +/-15km

5) op 14/3 (14u30) in Pays des collines (parking nog te bepalen) afstand +/-20km

6) op 19/4 (09u00) in de Kalmthoutse heide (reeparcours) afstand +/-24km

7) op 17/5 (09u00) in Herbeumont (parking nog te bepalen) afstand +/-30km

8) op 29/5 - 1/6 in Annecy (Frankrijk) keuze tussen 16km en 42km

Het doel is een mooie haalbare trail in de Alpen, waar de belevenis op de eerste plaats staat. Belevenis is het centraal woord in het trailrunnen. Tijd en rangschikking zijn niet van belang. Respect voor de natuur en de medeloper des te meer.

Op wie mikken wij? Alle KBF-leden die 18+ zijn en een basisconditie hebben om aan 1 stuk 10km te lopen. En die goesting hebben om de trails en zichzelf te ontdekken.

Inschrijven kan door contact te nemen met onderstaande personen of via info@westvlaamsebergsportvereniging.be

Keep on running!

Hizkia Degryse