In de voetsporen van Stijn Streuvels

We starten met een lus via de Sterhoek (gekend voor zijn Landergemmolen, een mooie staakmolen) naar het landelijke Yvegem waar we het landschap kunnen bewonderen door de ogen van Stijn Streuvels en Hugo Verriest. We komen voorbij hun graven en het Lijsternest (het huis waar Stijn gewoond heeft). We klimmen verder richting Tiegemberg waar we al van ver, hoog op zijn troon, de Stampersmolen zien schitteren. De vlakte voor de molen werd in 1942 als decor gebruikt voor een Duitse verfilming van Stijn Streuvels boek “De Vlasschaard”. Vanaf daar duiken we het Sint-Arnolduspark (Tiegembos) in om via een omweggetje naar het Sint-Arnolduscafé te trekken.

Wie enkel in de voormiddag wil mee wandelen kan vanaf de Stampersmolen of na de lus in Tiegembos terugkeren naar de auto. Voor de lus in de namiddag blijven we voornamelijk in en rond Tiegem. Vervoer terug naar het kerkplein kan geregeld worden, of je gaat zelf via Tiegembos door tot aan je wagen: 2,3 km via wandelknooppunten of zelfs korter).

Afspraak : zondag 21 januari om 09h15, wandeling start om 09h30 Plaats : Tiegemberg, recht tegenover de Bomstraat (Tiegem) is een grasparking (in een bocht) Middag : picknick kunnen we opeten in het Sint-Arnolduscafé, Westdorp 2 te Tiegem. Wie vanaf hier wil meestappen parkeert zijn wagen best op het kerkplein rechtover het café. **Afstand **: 20 km. Wandelbegeleider : Jan Speleers (0478/94.88.04)