Wandeling Bon-Secours

Rotsbeheer 2017

Wandeling Bon-Secours

De vijvers en bossen van Harchies zijn ons al bekend van vorige wandelingen. Deze keer gaan we naar zijn tegenhanger net over de grens : de plassen en moerassen van Chabaud-Latour. Ook hier zijn de steenkoolmijnen van vorige eeuw de oorzaak van een brok mooie natuur.

We starten op de parking van het bos van Bon-Secours. Een combinatie van bos en oude spoorbermen brengt ons tot in de Condé in Frankrijk, waar we uiteraard ook de oude sluizen en vestingwerken even verkennen. Na de middag trekken we langs de vijver, de terril en de immense rietvelden van Chabaud-Latour richting Bernissart. Langs de dreven en paadjes van het Bois de Bon-Secours bereiken we terug de parking.

Afspraakplaats : parking van het bos van Bon-Secours, enkele 100 m voorbij de baseliek.  GPS : Rue de Forêt of
N50°29.815 E 003°36.568.

Afspraak uur : 09h15   Wandeling start om 09h30 stipt.

Middagmaal : in Condé-sur-l'Escaut (Fr) Café-restaurant "Au Petit Bonsecours" , 16 Place Rombault. Aankomst voorzien ca. 12h, vertrek ten laatste 13h.

Wandelbegeleider : Bert Gielen (0473/177 870)