Shortclimb : 9 tot 12 mei 2024

Shortclimb Hemelvaart 2024 Reeds verschillende jaren gaan we met een aantal WBV-ers ergens gaan klimmen. Een voltreffer met veel lachen en klimmen is het altijd!! De bedoeling van de shortclimb is ergens gaan klimmen. En omdat het met Hemelvaart een verlengd weekend is, mag het al ietsje verder zijn. We richten ons niet alleen naar de klimmer die reeds ervaring heeft in het alpien rotsklimmen. Maar net als de vorige jaren mikken we ook op de klimmers die bij WBV (of een andere club) reeds KVB4 gevolgd hebben. En ook KVB3-gediplomeerden die een interesse hebben in het alpiene rotsklimmen kunnen van de partij zijn. Zo kunnen we eens met z’n allen rotsbeklimmingen van meerdere touwlengtes klimmen (“multipitchen” om het met een modern woord te zeggen…). De deelnemers spreken onder elkaar af welke beklimmingen er gedaan worden, dit in functie van o.a. het gewenste klimniveau en andere wensen. Bestemming : dit hangt af van jullie voorkeuren. In samenspraak met de deelnemers wordt een bestemming gekozen in functie van het weer en de condities. Toch enkele bestemmingen : • De streek rond Annecy en Col de la Colombière • Arco • Zuid-Frankrijk • Aosta-vallei • Of de Duitse Pfalz ? Periode : van donderdag 9 mei 2024 tot zondag 12 mei 2024. Veelal wordt er reeds vanaf de woensdag(morgen) vertrokken. Er wordt natuurlijk zoveel mogelijk gecarpoold. Er wordt overnacht op camping. Hou alvast de website en facebook in de gaten ! Ga je mee of wens je meer Info : contacteer Thomas De Bevere via e-mail thomas@wbvvzw.be Opgelet : de shortclimb is geen stage. Elke deelnemer moet volledig zelfstandig kunnen klimmen (meerdere touwlengtes) in (voor-)alpien terrein.