Shortclimb hemelvaart-weekend 2018

MountExpo

Informatie uitwisselen, materiaal vergelijken en uitproberen, één van de vele lezingen, workshops of films meepikken, andere outdoorliefhebbers ontmoeten… Dàt is Mount Expo, het jaarlijkse evenement van de Klim- en Bergsportfederatie. Op zaterdag 10 en zondag 11 februari opent Mount Expo opnieuw de deuren in Flanders Expo Gent voor de aftrap van het bergsportjaar!

Shortclimb hemelvaart-weekend 2018

Tijdens het hemelvaartweekend organiseren we terug een shortclimb naar de (voor)Alpen.  We richten ons niet alleen naar de klimmer die reeds ervaring heeft in het alpien rotsklimmen of alpinisme.  Maar net als vorig jaar mikken we op de klimmers die bij WBV (of een andere club) reeds KVB4 gevolgd hebben.  En ook KVB3-gediplomeerden die een interesse hebben in het alpiene rotsklimmen kunnen van de partij zijn.  Zo kunnen we eens met z’n allen rotsbeklimmingen van meerdere touwlengtes klimmen (“multipitchen” om het met een modern woord te zeggen…).

Bestemming : dit hangt een beetje af van het weer en de andere condities (sneeuw, …).  Mogelijke bestemmingen zijn o.a. :

- Vorig jaar zijn we naar Arco geweest.  Is een super goed klimgebied.  Zeker de moeite waard om er naar toe te gaan.

- De streek van Annecy en Col de la Colombière in Frankrijk

- Ticino : een streek in het zuiden van Zwitserland (onder het motto : “na de tunnel is het altijd goed weer).

- Brüggler in Centraal – Zwitserland

- Suggestie ?

Zoals altijd wordt kort voor de shortclimb beslist naar waar we gaan.  Zo zijn we zeker van goed klimweer !

Wild climbs ?  Wel, dat is je beklimming doen waarbij je zo veel mogelijk je zekeringen zelf plaatst met behulp van klemblokken en friends !  Voor de liefhebbers natuurlijk ….:-).  Want er zijn overal voldoende beklimmingen die voldoende afgezekerd zijn.  Zo kunnen diegenen die liever goed afgezekerde routes klimmen er ook hun gading vinden.

Periode : van donderdag 10 mei 2018 tot en met zondag 13 mei 2018 (vertrekken op woensdag 9 mei 2018);

Er wordt zoveel mogelijk gezamenlijk gecarpoold.

Wil je mee of wil je nog meer info, dan kan je terecht bij Thomas op thomas@wbvvzw.be of 0474/68.33.27.

Opgelet : dit is geen stage.  Elke deelnemer moet volledig zelfstandig kunnen klimmen (meerdere touwlengtes) in (voor)alpien terrein.

10-05-2018 Shortclimb

Tijdstip: 00:00 - 23:30