Wandeling Baarle

BANFF

Na een succesvolle zesde editie komt de Banff Mountain Film Festival World Tour vanaf maart 2018 weer naar Belgïe!
Het Banff is uitgegroeid tot een internationale referentie en wordt nu beschouwd als het grootste en meest prestigieuze festival voor avonturenfilms met de bergen als centraal thema.

Wandeling Baarle

We nemen het veer over de Leie en vertrekken rechts langs de boorden van de Leie om verderop door de Latemse Meersen te wandelen. Via de dorpskern van Sint-Maartens-Latem (st-Martinuskerk) gaan we langs landelijke wegen naar Afsnee. We nemen het veer over een oude Leiearm en maken een lus van ongeveer 7 km door de natuurgebiedjes de Assels en De Hoge Blaarmeersen. Onderweg houden we in Drongen halt om te eten. We laten ons door hetzelfde veer weer overzetten voor het laatste deel van onze tocht richting Baarle. We trekken nog door de Beelaertmeersen en de Keuzemeersen.

Omdat we dikwijls langs de boorden van de Oude en Nieuwe Leie wandelen en meermaals door de meersen trekken, hebben we de kans om talrijke soorten vogels waar te nemen die bij ons als wintergast vertoeven. De tocht is in het totaal ongeveer 24 km, waarvan de helft op onverharde wegen.

Verzamelplaats: Baarledorpstraat 1,Baarle (recht tegenover de kerk aan de school is er parking)

Afspraak uur: zondag 28 januari  om 9.15 u

Start wandeling: 9.30 u

Wandelbegeleiders: Jan Speleers en Els Meyhui (0478 94 88 04)