WBV CLUBSTAGE Bergwandelen: 3000-der week i/h Martelltal Zuid-Tirol - Italië

stage bergwandelen beginners Aiguilles Rouges (FR)

stage bergwandelen beginners, Aiguilles Rouges (FR)
WBV CLUBSTAGE Bergwandelen:   3000-der week i/h Martelltal Zuid-Tirol - Italië

Begeleider : Patrick Van Grootven (Bloso initiator bergwandelen)

Vragen / Contact :   patrick.van.grootven@gmail.com  of  0486/68 70 57

Doel : centraal vanuit de Zufallhütte beklimmen we 5 toppen > 3000 m i/h Martelltal.  Alle tochten gebeuren met dagrugzak.

Periode :  start : zat. 12 sep 2020 om 16 u  -  einde :  zat. 19 sep om 8 uur

Praktisch vertrek je best al vrijdagavond (11/09) tot ergens in midden Duitsland (Karlsruhe of Stuttgart).

Moeilijkheidsgraad/-niveau: de eerste tochten verlopen in alpijns wandelterrein met moeilijkheidsgraad T3/T4 en vrijdag 18/9 gaat over wegloos terrein (T5).  Dagelijks 6 à 8 uur tocht.

Vaste uitvalsbasis:  Zufallhütte (2.265 m) / Martelltal – Zuid-Tirol.

We verblijven er 7 nachten in onze eigen groepskamer in HP. De hut wordt zeer aangenaam “geführt” door Ulli en zijn team.  De keuken slaat een brug tussen Oostenrijk en Italië.  De hut beschikt over warme douche en sauna, en een gratis materiaallift voor onze bagage.  Je kan dus heel wat bagage meenemen.  Ze ligt op slechts 40 min. wandelen van de parking (in Hintermartell).

Programma (ifv weer/conditie deelnemers):

Deelnamevoorwaarden :  bergwandelervaring is vereist. Goede fysieke conditie hebben, geen hoogtevrees en “trittsicherheit” hebben. Sociaal en groepsgericht ingesteld zijn. Deelnemen aan de voorbereidingsactiviteiten. In orde zijn met de KBF-verzekering, lid zijn van de West-Vlaamse Bergsportvereniging (WBV). Leden van andere clubs binnen het KBF wordt gevraagd een lidmaatschap “light” af te sluiten bij WBV (zie: http://www.westvlaamsebergsportvereniging.be/WBV/Light).

Voorbereidingsactiviteiten (verplicht):

zon 28 juni te Brugge.  Kennismakings- /infodag met aansluitend een korte wandeling (Ryckevelde-bos)

zon 23 aug:  wandeling van 26 km (Bulskampveldroute vanuit Assebroek)

zat 5 sep: wandeling van 40 km (11-Bergentocht in het Heuvelland)

Aantal deelnemers:   min. 3 / max. 5 deelnemers. Clubleden WBV hebben voorrang.

Prijs :  60,- euro / pp  voor  de begeleiding, stage-organisatie, administratie.

Niet inbegrepen : vervoer (af te spreken), HP in de Zufallhütte (dit wordt apart betaald op de kennismakingsdag: voorzie 48 € per nacht), persoonlijk verbruik, materiaal.

Aanmelding en inschrijving : voor 15 juni 2020 te mailen naar patrick.van.grootven@gmail.com en storting van een voorschot van 60,- euro op rekening nr. 476-4336521-34 van WBV vzw onder vermelding van “je naam + stage BW 3000-ders Martelltal”.  Moest je toch niet mee kunnen, wordt het voorschot niet terugbetaald.  Het geld voor het verblijf i/d Zufallhütte wordt wel terug gestort.