Verkenningsstage zomer in het Pitztal - Ôtztal

Zomerstage bergwandelen in de Pyreneeën, Haute Ariège - Val-de-Sos
Verkenningsstage zomer in het Pitztal - Ôtztal

Verkenningsstage Zomer: Pitztal - Ötztal

Deze zomer trekken we richting Oostenrijk voor een verkenningsstage in het Pitztal en het Ötztal. We bieden een afwisselend programma aan in de vorm van een huttentocht.

In het Pitztal verkennen we de klassieke wandelpaden, in het Ötztal zoeken we onze weg op vergletsjerd terrein. Deze stage is bedoeld voor mensen die hun eerste stappen in de bergen willen zetten en op die manier kunnen kennis maken met zowel groen als sneeuw en ijs. Dit op een toegankelijke manier en onder begeleiding van ervaren en gediplomeerde stageleiders.

Ervaring is dus niet vereist.  Een goede basisconditie en een open mind  is uiteraard wel noodzakelijk. We trekken met de rugzak van hut naar hut, waar we van halfpension kunnen genieten.

Deze stage gaat uiteraard onder voorbehoud door, afhankelijk van de op dit moment geldende corona maatregelen.

De datum van een verkenningsdag wordt om dezelfde reden later meegedeeld.

startdatum: 14 tem. 22 juli 2021 - samenkomst in Oostenrijk op 13 juli

startplaats: Mandarfen (Pitztal) met eigen wagen

prijs begeleiding: 250 euro (begeleiding - stageorganisatie - reserveringen - verkenningsdag - touwen)

niet inbegrepen: vervoer heen- en terug, verblijf hutten/gesthousses halfpension (afhankelijk van de geldende tarieven) - persoonlijke snacks tijdens de dag - persoonlijk klimtechnisch materiaal (gordel, stijgijzers enpickel kunnen gehuurd worden)